8 червня 2021 року у Первомайському індустріально-педагогічному коледжі відбулось засідання педагогічної ради на тему «Організація дистанційного навчання в умовах пандемії: виклики, ризики, можливості».
Формою проведення педради було обрано семінар-практикум, адже результати роботи педагогічного колективу за минулий рік дають можливість говорити про наявність власних напрацювань та досвід роботи у дистанційному форматі, яким можна поділитись з колегами.
Гамалій С.О., завідувачка навчально-методичного кабінету, виступила з доповіддю щодо організації дистанційного навчання у коледжі в умовах пандемії. Підкреслила, що карантин став викликом для всього українського суспільства. Освітня система не стала винятком. Звернула увагу на 3 типи складнощів, викликів, ризиків, пов’язаних з дистанційним навчанням:навчальні та організаційно-фінансові, технічні та психоемоційні
Світлана Олександрівна проаналізувала результати анкетування педагогів коледжу з питань організації дистанційного навчання.
Також вона зазначила, що хоча карантин завдав помітних втрат по системі освіти, проте з позитиву треба відзначити суттєве підвищення інтересу педагогів до підвищення кваліфікації у дистанційному форматі, що призвело до зростання цифрової компетентності педагогів.
У своєму виступі Гаєва Т. М., викладач соціально-гуманітарних дисциплін, представила досвід роботи з використання сервісу Google Classroom в організації змішаного навчання. Вона звернула увагу на простоту у використанні, безкоштовність та високий рівень доступності Google Classroom та інших сервісів Google; можливість доступу до матеріалів з комп’ютера, смартфона або планшета; змогу здобувачів освіти підібрати темп сприйняття матеріалу, обробки та засвоєння інформації; підтримку різних схем оцінювання.
Тетяна Миколаївна підкреслила, що майбутнє — за змішаною моделлю навчання, коли відбувається інтеграція очних і дистанційних форм.
Норкіна О. В., викладачматематики, поділилась досвідом використання відеоконференцій в умовах дистанційного навчання на прикладі платформи Zoom. Відеоконференції є максимально наближеними до звичайного заняття у закладі освіти, вкрай ефективні в аспекті обговорення навчального матеріалу, постановки питань та отримання викладачем відповідей на них.
Олена Володимирівна звернула увагу на розширені можливості демонстрації екрану — використовувати дошки повідомлень разом з учасниками. Використання сесійних залів для групової роботи, віртуальні кімнати та «Зал очікування», можливість записувати заняття за участі студентів для подальшого повторного переглянути після завершення — все це робить Zoom незамінним інструментом педагога.
Максименко Л. В., викладач української мови та літератури, розповіла про використання у своїй роботі скринкастів. Скринкасти є досить поширеним варіантом навчального відео та представляють собою зйомку екрану комп’ютера, на якому відбувається демонстрація презентації з голосовим супроводом та коментарями викладача. Лілія Вікторівна вважає, що такий формат подачі навчального матеріалу є чудовою альтернативою не завжди ідеальним відеоурокам, коли викладач розповідає нову тему на камеру. Саме скринкасти поєднують виклад матеріалу викладачем та улюблений для молоді візуальний формат.
Вона запропонувала переглянути приклад навчального ролика «Підготовка до ЗНО з української мови», створеного за допомогою програми ActivePresenter
Нейман Ю. О., майстер в/н з професії “Оператор з обробки інформації та програмного забезпечення”, представила досвід використання QR-кодів під час проведення навчальних занять. Акцентувала увагу на перевагах та недоліках QR коду. Навела приклади застосування QR-кодів на уроках виробничого навчання під час перевірки техніки безпеки; роботи з визначеннями, схемами чи таблицями; видачею домашніх завдань.
Юлія Олександрівна поділилась досвідом проведення вебквесту щодо безпечної роботи в інтернеті, побудованого на основі використання QR-кодів.
Рочвак І. А., майстер в/н з професії «Кондитер», розповіла про застосування платформи Canva у процесі професійної підготовки майбутніх кондитерів. Майстром розроблено серію інтерактивних плакатів з охорони праці, які вона продемонструвала присутнім.
Максименко В. В., викладач комп’ютерних дисциплін, презентував приклади використання такого інтерактивного методу навчання на заняттях, як навчальна гра, одним з різновидів якої є вікторина. Віктор Володимирович продемонстрував використання вікторини, створеної за допомогою сервісу Quizizz, під час перевірки домашнього завдання. А потім всі члени педради взяли участь у вікторині з основи комп’ютерної грамотності.
Корольова О. М., майстер в/н з професії «Кухар», продемонструвала створені нею засобами сервісу Leaning Apps інтерактивні вправи та розповіла про їх використання під час проведення уроків в/н.
Савченко В. Є., культорганізатор, розповіла про особливості використання інтерактивних плакатів у виховній роботі. Валентина Євгенівна продемонструвала створені нею інтерактивні плакати, які розміщено на сайті коледжу «Подорожуємо Європою», «Ліна Костенко», «Стоп-булінг».
Усі присутні на засіданні педради дійшли висновку, що майбутнє освіти — за поєднанням дистанційного та очного форматів. Саме змішане навчання, яке є найкращою світовою практикою, дозволяє розробляти індивідуальні навчальні траєкторії, розвиватися у напрямку живого спілкування. Весь світ вже давно успішно використовує інструменти ДН, і ми також маємо сприяти їх застосуванню в освітньому процесі. Це урізноманітнить процес навчання, зробить його інтерактивним, дозволить оптимізувати час, якого завжди бракує на якісне освоєння програми.