27 листопада 2023 року відбулось чергове онлайн-засідання педагогічної ради коледжу. Головним предметом розгляду стало питання педагогічного контролю як ключового компоненту діагностики навчальних досягнень здобувачів освіти. Заступник директора з навчально-виховної роботи Лугова Людмила Іванівна у своїй доповіді приділила увагу нормативним документам коледжу, що унормовують питання педагогічного контролю; його місцю у внутрішній системі забезпечення якості освіти у закладі, особливостям здійснення окремих видів контролю у форматі дистанційного навчання.
Людмила Іванівна проаналізувала результати опитування учасників освітнього процесу щодо організації контролю у коледжі, форм контролю та критеріїв оцінювання, об’єктивності й неупередженості педагогів при оцінюванні навчальних досягнень здобувачів освіти (покликання на результати опитування: http://surl.li/ntvrx, http://surl.li/ntvsp).
Голова циклової комісії соціально-гуманітарних, психолого-педагогічних дисциплін та загальноосвітньої підготовки, викладач історії та правознавства Овчаренко Тетяна Дмитрівна поділилася досвідом застосування компетентнісного підходу до діагностики навчальних досягнень здобувачів освіти. Наголосила, що одним з наріжних каменів компетентнісного підходу є система оцінювання, яка базується на діагностичному підході і повинна виявляти рівень не тільки наявності навченості (як при традиційному оцінюванні), а й освіченості. Приділила увагу тестовим завданням як найбільш розповсюдженому методу перевірки рівня навчальних досягнень здобувачів освіти.
Викладач філософії та соціології Гаєва Тетяна Миколаївна приділила увагу питанню «Оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти в умовах дистанційного навчання як одна із форм контролю». Зазначила, що контрольні заходи є необхідним елементом зворотного зв’язку у процесі навчання. Виконання всіх видів навчальної роботи, передбачених програмою навчальної дисципліни, передбачає застосування різних форм і методів контролю.
Тетяна Миколаївна поділилась досвідом створення завдань різних типів, налаштування та організації системи оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти, ведення журналу успішності засобами Google Клас з використанням вбудованих у цей додаток інструментів.
Звернула увагу на формувальне оцінювання як ефективну стратегію підвищення рівня навчальних досягнень здобувачів освіти та покращення якості освіти.
Майстер виробничого навчання, викладач спецдисциплін Меркулова Людмила Федорівна у своєму виступі приділила увагу сучасним формам та методам контролю рівня сформованості професійних компетентностей здобувачів освіти в умовах дистанційного навчання. Вона поділилась досвідом роботи щодо особливостей контролю знань, умінь та навичок здобувачів освіти на лабораторно-практичних заняттях, під час практичного навчання.
Питання адаптації здобувачів освіти нового набору до дистанційного навчання в умовах війни є надзвичайно актуальним. Від того, як адаптуються першокурсники залежить майбутнє і самих студентів, і закладу освіти в цілому. Перші кроки у коледжі вимагають від студента не тільки старанності та загальної підготовки, а й значних якісних змін.
Відповідальна за роботу відділення фахової передвищої освіти Норкіна Олена Володимирівна детально зупинилась на формах та типах адаптації першокурсників; проаналізувала результати опитування щодо причин вступу до коледжу, труднощів у навчанні та їх можливих причин, переваг та недоліків дистанційного навчання (покликання на результати опитування: http://surl.li/nwbdj).
Максименко Лілія Вікторівна, відповідальна за роботу відділення професійної (професійно-технічної) освіти, зазначила, що адаптація до дистанційного навчання в умовах воєнного стану – це виклик, який потребує спільних зусиль педагогічного колективу, адміністрації та самих здобувачів освіти. Звернула увагу на соціальний портрет першокурсника: досить велика частка внутрішньо переміщених осіб (44 %); осіб, що відносяться до категорії дітей, які постраждали внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів.
Вона зазначила, що для вирішення проблеми успішної соціально-психологічної адаптації здобувачів освіти коледжу до дистанційного навчання в умовах воєнного стану важливо створити ефективний механізм взаємодії між викладачами та здобувачами освіти. Регулярні онлайн-консультації, у тому числі психологічні, гнучкий графік занять, а також використання сучасних інформаційних технологій та участь у виховних заходах онлайн можуть значно полегшити процес навчання та зробити його більш доступним.
Максименко Володимир Геннадійович у своєму виступі зупинився на ролі викладача комп’ютерних дисциплін у процесі адаптації здобувачів освіти в умовах дистанційного навчання. Звернув увагу на проблеми, що виникають при проведенні дистанційних лабораторних робіт, та потребу адаптації навчального матеріалу для використання його студентами на мобільних пристроях.
Майстер виробничого навчання, викладач комп’ютерних дисциплін, куратор групи112 ЦТ Нейман Юлія Олександрівна відзначила важливість виховного впливу куратора на здобувачів освіти в період адаптації до дистанційного навчання у коледжі.
На стабільність студентського колективу та успішність навчання мають суттєвий вплив постійна комунікація через засоби онлайн-спілкування, допомога в адаптації до нових технологій та платформ для дистанційного навчання. Надання психологічної підтримки та допомоги, залучення до спільних проєктів та діяльності, організація зустрічей студентів групи в онлайн-просторі дають змогу створити середовище взаємної довіри для висловлення та вирішення проблем.
Також на педраді розглядалось питання про охорону праці та безпеку життєдіяльності учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану. Інженер з охорони праці Селедець Ганна Володимирівна зазначила, що забезпечення безпеки працівників та здобувачів освіти є головним завданням в умовах повномасштабної агресії росії проти України. Проаналізувала наявну нормативно-правову та внутрішню документацію коледжу з питань охорони праці. Звернула увагу на те, ще при роботі у дистанційному форматі реєстрація всіх видів інструктажів з питань охорони праці здійснюється в електронній формі у Google Класі «Охорона праці».
З кожного із розглянутих питань педагогічною радою були прийняті рішення, які дозволять підвищити надання якісних освітніх послуг у коледжі.