20 листопада 2024 року відбулось чергове засідання циклової комісії професійної освіти, на якому учасники обговорили широке коло питань щодо організації освітнього процесу, оцінювання навчальних досягнень, забезпечення академічної доброчесності.
Одним з ключових питань порядку денного стало обговорення результатів моніторингу щодо організації освітнього процесу у коледжі. Педагогічні працівники відмітили належний рівень організації дистанційного навчання, оперативність інформування та ефективну взаємодію між учасниками освітнього процесу. Також педагоги звернули увагу на проблему освітніх втрат, пов’язаних з війною, та недостатню вмотивованість до навчання певної частки здобувачів освіти.
Важливим аспектом обговорення стало питання критеріїв оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти. Учасники засідання обмінялися досвідом розробки критеріїв, які відповідають компетентностям і результатам навчання, визначеним в освітньо-професійних програмах.
Особливу увагу було приділено проблемі використання електронних інструментів для контролю знань здобувачів освіти. Викладач комп’ютерних дисциплін Нейман Юлія Олександрівна розповіла про можливості, які надають сучасні технології для проведення різноманітних форм контролю, та презентувала приклади завдань, створених за допомогою онлайн-інструментів Google Форми, Canva, WORDWALL, Padlet.
Викладач Максименко Володимир Геннадійович у своєму виступі приділив увагу питанню міждисциплінарної інтеграції при викладанні комп’ютерних дисциплін. Він наголосив, що міждисциплінарна інтеграція є надзвичайно важливою, адже сьогоденні IT-проблеми не обмежуються однією сферою знань. Так, розробка вебдодатку вимагає знань програмування, вебдизайну, баз даних. Міждисциплінарний підхід допомагає студентам розвивати навички комплексного аналізу та вирішення проблем, що є дуже цінним для сучасного фахівця. Викладач може запропонувати студентам більш реалістичні завдання, які відображають умови роботи в IT-сфері.
Забезпечення академічної доброчесності, пошук ефективних щляхів запобігання плагіату та інших форм академічного шахрайства є питанням, яке хвилює кожного педагога. Голова циклової комісії, завідувач навчально-методичного кабінету Гамалій Світлана Олександрівна, у своєму виступі приділила увагу нормативно-правовій базі академічної доброчесності. Було підкреслено важливість проведення регулярних перевірок академічних робіт на плагіат за допомогою спеціальних програм. Викладачам було запропоновано для ознайомлення безкоштовні онлайн-інструменти, використання яких дозволить студентам і викладачам створювати якісні та оригінальні роботи, сприятиме розвитку культури академічної доброчесності та якості освіти в цілому.
За результатами засідання циклової комісії було прийнято ряд рішень, спрямованих на подальше вдосконалення освітнього процесу та підвищення якості підготовки фахівців у коледжі.