Засідання педагогічної ради: актуальні проблеми освітнього процесу та шляхи їх вирішення

розміщено в: Новини | 0

28 листопада 2024 року в коледжі відбулося чергове засідання педагогічної ради, присвячене обговоренню ключових аспектів організації освітнього процесу в сучасних умовах. Порядок денний включав низку важливих тем, які торкаються адаптації здобувачів освіти нового набору, організації практичного навчання, впливу дистанційного навчання та безпеки життєдіяльності в умовах воєнного стану.

Одним із ключових питань, що обговорювалися на педагогічній раді, стала адаптація першокурсників до умов навчання в коледжі. Доповідач Максименко Л.В., соціальний педагог, привернула увагу до складнощів, з якими стикаються першокурсники при адаптації до нових умов навчання. Було відзначено, що дистанційне навчання хоч і забезпечило безперервність освітнього процесу, проте негативно впливає на соціальну адаптацію студентів та їхню мотивацію до навчання, створює додаткові навантаження на здобувачів освіти. Для вирішення цих проблем було запропоновано ряд заходів, таких як проведення адаптаційних курсів, організація менторської програми та посилення індивідуальної роботи з кожним здобувачем.

Меркулова Л.Ф., відповідальна за організацію практичної підготовки, представила доповідь, присвячену організації практичного навчання в умовах дистанційного навчання. Було відзначено, що сучасний ринок праці вимагає від фахівців нових компетенцій. Тому важливо оновити програми практичного навчання, інтегрувавши в них сучасні технології та інноваційні методи. Для цього були запропоновано використання освітніх онлайн-платформ для організації окремих видів практики з використанням симуляцій, оновлення банку даних баз практики.

Доповідачі Норкіна О.В. та Гамалій С.О. ознайомили членів педагогічної ради з  результатами моніторингу задоволеності учасників освітнього процесу організацією дистанційного навчання в коледжі. Було виявлено, що здобувачі освіти позитивно оцінюють гнучкість такого формату навчання, проте висловлюють зауваження щодо якості інтернет-зв’язку та недостатньої інтерактивності занять. Педагоги відзначили якість організації освітнього процесу та ефективність взаємодії між його учасниками. Було також вказано на наявність освітніх втрат через війну та необхідність розробки стратегії їх подолання. Для покращення якості дистанційного навчання була запропонована подальша розробка інтерактивних навчальних матеріалів, що передбачає використання різноманітних інструментів для створення цікавих та ефективних онлайн-занять; проведення регулярних опитувань студентів з метою зворотного зв’язку для постійного вдосконалення освітнього процесу.

Інженер з охорони праці Селедець Г.В. наголосила на важливості забезпечення безпеки учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану.

Отже, педагогічна рада продемонструвала високий рівень професіоналізму педагогічного колективу. Обговорені питання є актуальними та вимагають подальшої розробки. Прийняті рішення сприятимуть підвищенню якості освітніх послуг, адаптації до нових викликів та забезпеченню безпеки учасників освітнього процесу.